Som učiteľ na základnej škole v krásnom mestečku na východe Slovenska, v Bardejove. Učím fyziku a techniku a momentálne na škole pôsobím aj ako školský digitálny koordinátor. V mojej pracovnej náplni okrem vyučovania je aj vyhľadávať nové efektívne spôsoby vyučovania s využitím digitálnych technológií a postupne ich zavádzať do vzdelávacieho procesu. Takže možno aj na tejto stránke neskôr nájdete linky na rôzne digitálne online nástroje na podporu vyučovania a nielen v prírodovednej oblasti, čo je teda mne najbližšie.
Tuším, že vývoj v oblasti informačných technológií je tak prudký a výrazný, že čoskoro tu budeme mať učiteľov síce s rovnakým poslaním vzdelávať a vychovávať ale "úplne inak". Učiteľa vidím ako toho, ktorý vedie žiaka a usmerňuje vo vzťahu k obsahom vzdelávania vzhľadom na ten najlepší potenciál dieťaťa a najvhodnejším cestám poznávania prospešným nielen pre jednotlivca, ale aj spoločnosť. Na tejto ceste budú samozrejme aj hrozby a prekážky. Vybrať z množstva informácií tú správnu, oddeliť citové a pseudo-hodnotové "návleky", vedieť ju racionálne a prosociálne použiť, to budú najväčšie oriešky nadchádzajúcej informačno vzdelávacej revolúcie. Druhým problémom bude vývojové oneskorenie právneho vedomia ľudí vzhľadom na nové informačné nástroje a kybernetickú bezpečnosť pri zavádzaní prvkov umelej inteligencie do vzdelávania a práce s informáciami.
Ak sa vývoj neprispôsobí primeranému tempu prijímania informácií a nezavedie "algoritmus informačného dobra" je možné, že nastane, nazval by som to kríza dôvery, kedy bude množstvo ľudí vyhľadávať "informačné ticho".